miercuri, 4 februarie 2009

D'ale educatiei de azi

Dom'le... Am fost azi la cumparaturi si m-am intors cu tramvaiul, ca era mai aproape si imi ardea de pierdut timp. Dar ma intreb cine m-a pus?!
O data cu mine s-au urcat niste tinere domnisoare, eleve unele intr-a zecea, altele intr-a 11-a. Datele astea le-am inteles din comentariile lor. La statia urmatoare, se urca o doamna in varsta. Ele blocasera tot mijlocul tramvaiului, nimeni nu mai putea trece din cauza lor, formasera un cerc si stateau "la o vorba". Probabil una din ele a sesizat dorinta femeii de a trece in partea cealalta a tramvaiului si le-a zis celorlalte lucrul asta. O alta a replicat: "unde vrea sa treaca? Nu ma misc de-aicea, aicea stau." Parca ar fi fost tramvaiul maica-si. Si chiar al ei personal sa fi fost, chiar nu-si putea misca fizicul ca sa lase loc si oamenilor de rand sa treaca? Si mai apoi, o imitau pe biata femeie cu voce tare, auzea tot tramvaiul, in locul lor as fi intrat in pamant de rusine. Oare nu-si dau seama cat de putin respect de sine au, facand astfel de scene in public? "Acuma se duce langa un copil care sta jos si acolo ramane".
A fost o scena care mi-a facut rau, au ajuns oamenii batrani sa fie batjocoriti de niste puslamale, oameni care n-au gresit nimanui cu nimic! Ce fel de educatie se da acum in familii? Cine intelege gresit libertatea asta pe care o avem, copiii sau parintii lor, care le tolereaza tot felul de comportamente "nonconformiste"?? Ce fel de educatie se preda in scoli? Ce valori li se inoculeaza tinerilor?? Sa nu-mi veniti cu texte de genul "generalizezi" si "nu toti sunt la fel", ca m-am saturat, aicea nu ma refer la cei care dau locul in tramvai sau cei care ajuta o batrana sa treaca strada.
Ce iti da o satisfactie mai mare, faptul ca o faci pe clovnul in mijloacele de transport in comun si pe strada, facandu-te de ras, sau faptul ca ajuti un batran sa care o sacosa prea grea, faptul ca iei apararea celor neajutorati?
In ce lume am ajuns sa traim!
Anonim de pe net

3 comentarii:

maura spunea...

un fapt rupt din viata reala... Din pacate se intampla mult prea des. Nu cred ca e vina parintilor. Ce poti sa faci cu un copil indaratnic? Daca il iei cu vorba buna, isi bate joc, daca ii dai cateva, te spune la Protectia copilului... Atunci? Educatia o face mediul si Dumnezeu.

Marius Palcior spunea...

Imi este scarba... spun cum a spus Cioran... privim spre cer din umbra de 2000 de ani, amaratii 2000 de ani... halal cultura intre tineri

Nikol spunea...

Stiu ce ai simtit,am vazut si eu asemenea specimene in Bucuresti.
Copii de bani gata.....